מה הייתי עושה לג'ורג' לוקאס אם הייתי תופס אותו בסמטה חשוכה

פורסם: מאי 5, 2011 מאת גיא ברמן מכליס בנושא קולנוע
תגים: , , , , ,

זה כבר נדוש לומר, אבל רוב האנשים שאני מכיר מסכימים שג'ורג' לוקאס התפתה ועבר לצד האפל אי שם בשנות ה-80. הייתי משלים עם זה אם הוא לא היה ממשיך להתעלל בי באופן אישי.

קוראים לי גיא ואני גיק. את שנות ילדותי העברתי בהערצה לסרטי מלחמת הכוכבים. היו לי אינספור פיגרסים וכלי משחית ואפילו היה לי דגם שהורכב בקפידה של נץ המיליונים. אז אני שואל אתכם, יהודים יקרים (וגויים שיודעים לקרוא עברית), למה הוא ממשיך להרוס לי את הזיכרון וחשוב מזה, למה זה עוד אכפת לי.

על הטרילוגיה החדשה שלו אין לי מה להגיד, אבל ההתעללות שלו בטרילוגיה המקורית ממשיכה להכאיב לי. שנאתי שנאה יוקדת את ההוצאות החדשות של הסרטים עם האפקטים הלא קשורים שהוא הוסיף. הסצינה ב"מלחמת הכוכבים" עם ג'אבה היתה פשוט איומה. הטענה שזה צולם ולא נכנס כי לא יכלו לעשות זאת טוב בזמנו לא עובדת. אני מניח שיש איפשהו גם צילום של הריסון פורד תוקע גרפס ועדיין הוא לא הוסיף את זה עם אפקט של מורסה חסרת כבידה שיוצאת לו מהגרון (שיט, אני מקווה שלא נתתי לו רעיון). גם התוספת של יצורי ה-CGI  שלו שמסתובבים מסביב למסבאה היו איומים. בקיצור, שנאתי כל רגע.
כשהוא הודיע שהוא הולך להוציא בפעם הראשונה את הסרטים בדיוידי רק בגרסת הספיישל כעסתי נורא. הוא הסביר, כולו נלהב, שרק ככה הוא מסוגל לקבל את הסרטים ובלה בלה בלה. אין סיכוי, כך אמר, שהסרטים יצאו אי פעם בגרסה אחרת. אז מה עשיתי? מה שהרשלה עשה. קניתי ביום הראשון שיצא. ושנאתי את זה, שנאתי אותו ושנאתי את עצמי. אח"כ התקלחתי והבטחתי לעצמי שזו הפעם האחרונה.
ואז, לפתע, יצאו מארזים מיוחדים שכללו את שתי הגרסאות- המקורית והמיוחדת של כל אחד מהסרטים. מה קרה? למה? פתאום הוא ראה אותם באור אחר? זה בשביל המעריצים, טען. קיללתי אותו קללה עסיסית, קשרתי את ידי ובפעם הראשונה בחיי לא רכשתי. חשבתי שאני מחוסן ושמחתי לי שמחה גדולה.

אז מה נזכרתי ומה אני רוצה מהחיים שלכם?

היום גלשתי באתר חדשות דיוידי שאני מחבב וגיליתי שבפעם הראשונה אי פעם בגלקסיה שלנו ובגלקסיה רחוקה רחוקה הולך לצאת מארז מטורף שיכלול את ששת הסרטים (או הטרילוגיה המקורית והשיקוץ, תלוי איך קוראים לזה במשפחה שלכם) בתוספת קומנטרים ושלושה בלו ריי שיכילו יותר מ-30 שעות של בונוסים:

DISC SEVEN – NEW! STAR WARS ARCHIVES: EPISODES I-III
Including: deleted, extended and alternate scenes; prop, maquette and costume turnarounds; matte paintings and concept art; supplementary interviews with cast and crew; a flythrough of the Lucasfilm Archives and more

DISC EIGHT – NEW! STAR WARS ARCHIVES: EPISODES IV-VI
Including: deleted, extended and alternate scenes; prop, maquette and costume turnarounds; matte paintings and concept art; supplementary interviews with cast and crew; and more

DISC NINE – THE STAR WARS DOCUMENTARIES
NEW! Star Warriors (2007, Color, Apx. 84 Minutes) – Some Star Wars fans want to collect action figures…these fans want to be action figures! A tribute to the 501st Legion, a global organization of Star Wars costume enthusiasts, this insightful documentary shows how the super-fan club promotes interest in the films through charity and volunteer work at fundraisers and high-profile special events around the world.

NEW! A Conversation with the Masters: The Empire Strikes Back 30 Years Later (2010, Color, Apx. 25 Minutes) – George Lucas, Irvin Kershner, Lawrence Kasdan and John Williams look back on the making of The Empire Strikes Back in this in-depth retrospective from Lucasfilm created to help commemorate the 30th anniversary of the movie. The masters discuss and reminisce about one of the most beloved films of all time.

NEW! Star Wars Spoofs (2011, Color, Apx. 91 Minutes) – The farce is strong with this one! Enjoy a hilarious collection of Star Wars spoofs and parodies that have been created over the years, including outrageous clips from Family Guy, The Simpsons, How I Met Your Mother and more – and don't miss "Weird Al" Yankovic's one-of-a-kind music video tribute to The Phantom Menace!

The Making of Star Wars (1977, Color, Apx. 49 Minutes) – Learn the incredible behind-the-scenes story of how the original Star Wars movie was brought to the big screen in this fascinating documentary hosted by C-3PO and R2-D2. Includes interviews with George Lucas and appearances by Mark Hamill, Harrison Ford and Carrie Fisher.

The Empire Strikes Back: SPFX (1980, Color, Apx. 48 Minutes) – Learn the secrets of making movies in a galaxy far, far away. Hosted by Mark Hamill, this revealing documentary offers behind-the-scenes glimpses into the amazing special effects that transformed George Lucas' vision for Star Wars and The Empire Strikes Back into reality!

Classic Creatures: Return of the Jedi (1983, Color, Apx. 48 Minutes) – Go behind the scenes – and into the costumes – as production footage from Return of the Jedi is interspersed with vintage monster movie clips in this in-depth exploration of the painstaking techniques utilized by George Lucas to create the classic creatures and characters seen in the film. Hosted and narrated by Carrie Fisher and Billie Dee Williams.

Anatomy of a Dewback (1997, Color, Apx. 26 Minutes) – See how some of the special effects in Star Wars became even more special two decades later! George Lucas explains and demonstrates how his team transformed the original dewback creatures from immovable rubber puppets (in the original 1977 release) to seemingly living, breathing creatures for the Star Wars 1997 Special Edition update.

Star Wars Tech (2007, Color, Apx. 46 Minutes) – Exploring the technical aspects of Star Wars vehicles, weapons and gadgetry, Star Wars Tech consults leading scientists in the fields of physics, prosthetics, lasers, engineering and astronomy to examine the plausibility of Star Wars technology based on science as we know it today.

אבל, וזה אבל גדול גדול גדול – ההוצאה תכלול רק את הגרסאות המיוחדות. למה? עזבו. אבל אין סיכוי שנראה את הגרסאות הישנות אי פעם בבלו ריי. כן, נכון. בטח.

אז למה זה מרגיז אותי? כי בדקות האחרונות, אחרי שכבר שנים אני לא יכול לסבול אפילו את הסרטים המקוריים ומנסה למחוק אותם מהזכרון הרגשי שלי, אני לא יכול להפסיק לזמזם את המנגינה הארורה הזו של וויליאמס, ופתאום שאלתי את עצמי האם בתי בגיל המתאים לצפייה? ופתאום נורא רציתי לראות אותם שוב, ונורא רציתי לעשות את זה באיכות היי דפינישן ולראות המון בונוסים ונו מתי זה כבר יוצא וכמה זה יעלה, ובטח כדאי לקנות כי הרי זה לא ייצא בגרסאות הישנות אף פעם ועדיף מוקדם ממאוחר ואולי אני מגזים ביחס לשינויים ומקסימום, במקרה הכי גרוע, אני שוב אתקלח.

אבל אז ראיתי את הטריילר הבא:

אין כמו עריכה צולבת בין הטרילוגיות כדי לצנן אותי ביום חם שכזה.

אה, ואתם רוצים לדעת מה אני אעשה ללוקאס אם אני אתפוס אותו בסמטה חשוכה? אני אקרע לו את הצורה במכות. אבל רק אחרי שאחתים אותו על כל הממורבילייה שלי.

נ.ב. הכותב אינו מתחייב שאחרי כל מה שכתב פה לא יקנה את המארז בשנייה שהוא יוצא. כן, הכותב מודע לעובדה שהוא אדיוט אבל הוא הפסיק להלחם בזה.

תגובות
  1. ברונו הגיב:

    מסכים עם השורה האחרונה. ומזדהה

    • Nathalie Dobrzan הגיב:

      במשך שנים ידעתי לצחוק עליכם, מעריצי טרילוגיית מלחמתה, ולצהול "נה, נה, נה, נה, זו הסיבה שבתור ילדה גדלתי על אינדיאנה ג'ונס!"
      P:
      ואז יצא אינדי 4 ודי מחק לי את החיוך.

    • גיא ברמן מכליס הגיב:

      קונים את הבלו-ריי חצי חצי?

  2. ברונו הגיב:

    אין בעייה אבל קונים גם את הנגן חצי חצי
    אגב, על המגיבה נ.ד. לדעת שהסרט המועדף על ברונו הוא שודדי התיבה האבודה (בשמו המקורי ששונה למי שלא יודע ל "אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה") בעוד האגו של ברונו (שהוא בעצם האלטראגו) נוטה להעדיף בשנים האחרונות את בחזרה לעתיד (או בשמו לעתיד "מרטי ודוק חוזרים לעתיד"). אגב זה היה כל כך נכון לא לכלול את שמו של אינדי בסרט הראשון וכן לכלול את השם בסרט השני ואפילו את זה שני הטמבלים לא מבינים היום. איך גאונות הופכת לבורות? תסביר לי גיא, אתה מבין לפחות בחצי אחד של המשוואה….

  3. ברונו הגיב:

    תלוי מי קצץ

  4. ניר הגיב:

    כמו שויידר אומר
    "There is No Escape!"
    פשוט תשלים עם מי שאתה באמת, ויהיה לך הרבה פחות קונפליקטים בחיים
    ספ"ש נעים

  5. Aya הגיב:

    I just want to say, I blame Lucas for Indy 4 as well!

    And Guy, if I were you iI would beat Lucas in broad day light and in front of as many witnesses! Like Haman Harasha!

    • גיא ברמן מכליס הגיב:

      אני מאשים את לוקאס בפשעים נגד האנושות. אבל צריך לתת לו גם קרדיט, בכל זאת הוא גם הפיק את הווארד הברווז

      • גיא ברמן מכליס הגיב:

        ובהווארד הברווז אני לא מתכוון לסרט בשם זה (שגם אותו הוא הפיק) אלא להאוורד הברווז הידוע גם בכינויו רון האוורד ולסרט שלוקאס הפיק לו ״ווילו והנסיכה״

  6. Aya הגיב:

    I also didn't hat his guest appearance at the OC!

להשאיר תגובה

